Hold

MOTION, GLÆDE, FÆLLESSKAB

HOLD

Der er hold hver tirsdag og torsdag, hvor det er muligt at vælge mellem flere forskellige hold. Du vælger bare lige præcis det, du har lyst til den pågældende dag. Når først man er medlem, skal man ikke melde sig til på forhånd. Man dukker bare op. Du kan læse mere om de pågældende hold/aktiviteter nedenfor.

3. halvleg
I Frederiksberg Senior Motion lægger vi stor vægt på det sociale, og at vi alle kan hygge og grine med hinanden. Derfor slutter vi også alle vores træninger af med kaffe i caféen, hvor vi får vendt dagens træning og livets store og små spørgsmål henover bordet. Derudover sørger vi bl.a. også for at samle alle medlemmerne til Frederiksberg's muligvis sjoveste julefrokost og hyggeligste påskefroskost. 


Passivt Medlem

Hvis du ikke føler dig helt sikker på, om træningen er noget for dig, men du gerne vil være en del af foreningen og det sociale medlemskab, så kan du også vælge at være passiv medlem. Et passivt medlemsskab koster 100kr pr halvår og giver mulighed for at deltage i generalforsamling og sociale arrangementer, som vi har 4 gange om året

TIRSDAG

KL 10.00-11.00

- GYMNASTIK

- FLOORBALL

- YOGA

TIRSDAG

KL 11.00-12.00

- BOLDSPIL

- RYTMISK BEVÆGELSE

- YOGA

- CIRKELTRÆNING

TORSDAG

KL 10.00-11.00

- GYMNASTIK

- FLOORBALL

TORSDAG

KL 11.00-12.00

- BOLDSPIL

-CIRKELTRÆNING

- RYTMISK BEVÆGELSE

CIRKELTRÆNING TIL MUSIK

Holdet er for dig der gerne vil have trænet din krop med en god gang grundtræning styrke og smidighed.


Cirkeltræningen består af 8-10 øvelser med få redskaber og gennemføres primært med egen kropsvægt.


Øvelserne har fokus på styrketræning af de store muskelgrupper, arme, ben, ryg, bryst og mave.


Det er en time hvor hele kroppen bliver arbejdet igennem og man får sved på panden. Og en time, hvor man får energi og godt humør.


BOLDSPIL

Boldspil holdet i Frederiksberg Senior Motion henvender sig til alle, hvad enten man er en gammel boldhaj eller total nybegynder. Udgangspunktet er, at man godt kan lide at lege, få pulsen op og ikke mindst grine sammen med andre. Boldspil træningen vil primært være bygget op omkring boldlege og boldtilvænning:


· Først en grundig opvarmning af led og muskler samt en lille stræk-sekvens. Varighed ca. 10 min.

· Dernæst får vi pulsen op gennem forskellige små boldøvelser og –spil, både med hænder og fødder. Varighed ca. 15 min.


· Træningen slutter vi af med forskellige former for boldspil, der ligner det vi kalder de færdige spil, håndbold, fodbold eller volleyball.  Varighed ca. 20 min.


· Til sidst strækker vi ud i samlet flok. Varighed ca. 10 min.


Ved boldspil griner vi rigtig meget. Man lægger ikke rigtig mærke til at man er i gang, og de fleste bliver overrasket over, at tiden går så hurtigt.


RYTMISK BEVÆGELSE MED DANS OG BALANCE

Rytmisk bevægelse med dans og balance er et hold hvor glad og energigivende musik er
omdrejningspunktet.

ALLE - kvinder som mænd - som elsker at bevæge sig til musik er overordentligt velkomne til denne time, hvor vi bevæger os til forskellige genrer af musik.


Timen byder på opvarmningsøvelser, danse, balance og stræk. Det foregår som udgangspunkt i et roligt tempo, men stadig udfordrende for muskler og åndedræt. Der er god plads til træning af balance og stræk. Derudover danser vi lidt lette danse.


Vi udfordrer undervejs koordinering, kropsbevidsthed og bevægemønstre i rummet. Gerne til glad musik med plads til grin og fjollede udtryksformer.

FLOORBALL

Motions Floorball holdet i Frederiksberg Senior Motion er sund og effektiv motion i en uformel ramme, hvor fællesskab og gode oplevelser vægtes højt. Det er altid bygget op på samme måde: 

· Først en grundig opvarmning af led og muskler samt en lille stræk-sekvens. Varighed ca. 10 min.


· Dernæst får vi pulsen op gennem forskellige små floorballøvelser og -spil. Varighed ca. 15 min.


· Vi slutter altid af med at spille floorball til to mål. Vi deler hold med max. fire spillere på hvert hold, og spiller en række korte kampe af fire minutter varighed. Der holdes altid en pause på to minutter mellem hver kamp. Varighed ca. 20 min.


· Til sidst strækker vi ud i samlet flok. Varighed ca. 10 min.


Motions Floorball er et spil med et højt aktivitetsniveau, og der grines meget. Man lægger ikke rigtig mærke til at man er i gang, og de fleste bliver overrasket over, at tiden går så hurtigt. Det er derfor, at det er så effektivt.

GYMNASTIK TIL MUSIK MED HØJ PULS OG STYRKE


Her kan alle være med – øvelserne kan laves på den enkeltes fysiske niveau, samtidig med at man får glæden ved at lave gymnastik med mange andre.

Der kommer øget blodgennemstrømning og ny energi til hele kroppen – og inspiration til at bevæge sig på nye måder. Hele kroppen bliver arbejdet igennem til glad musik, så alle får gang i kroppen og sved på panden efter eget ønske.


Timen byder bl.a. på opvarmningsøvelser, pulstræning, balance, styrkeøvelser på gulv samt udstrækning. Træningen foregår i et frisk tempo med plads til alle og individuel justering efter dagsformen.


Vi udfordrer undervejs koordinering, kropsbevidsthed og bevægemønstre i rummet. Gerne til glad musik med plads til grin og fjollede udtryksformer. Vi bruger forskellige redskaber f.eks. Bolde og elastikker.


Vi slutter altid med udtrækning og smil på læben :)

YOGA

Yoga i Frederiksberg Senior Motion er for dig uanset køn og fysik. Vi arbejder med grundlæggende yogastillinger, der retter kroppen ud og modvirker stivhed og spændinger.


Vi træner åndedrættet, fokus og koncentration og vi udvikler evnen til at være nærværende. Yoga kan derved hjælpe dig til at fastholde eller genoprette balance i krop og sind.


I yoga vil vi arbejde med at styrke og strække kroppen i en række siddende og stående stillinger. Herudover vil fokus være på rolige åndedrætsøvelser samt afspændende stillinger, hvor at nervesystemet kan finde ro.


Værd at vide:

  • Vi har alt udstyr, du skal bruge. Det kan dog være rart at medbringe et håndklæde og noget at drikke.
  • Kom i tøj som er behageligt og som du kan bevæge dig i.
  • Undgå så vidt muligt at indtage et stort måltid i op til 2 timer før klassen. Drikke, små måltider og frugt er ok.


Yoga er i udgangspunktet en sikker og skånsom aktivitet, der kan udføres af og gavne enhver. Hvis du har en tilstand, der kræver særlige hensyn eller har fået restriktioner af din læge i forhold til bevægelse, bedes du respektere dette og kun udføre øvelserne i det omfang, der er muligt for dig.

PASSIVT MEDLEM

Hvis du ikke føler dig helt sikker på, om træningen er noget for dig, men du gerne vil være en del af foreningen og det sociale medlemskab, så kan du også vælge at være passiv medlem. 


Et passivt medlemsskab koster 100kr pr halvår og giver mulighed for at deltage i generalforsamling og sociale arrangementer, som vi har 4 gange om året